"Ojciec Chrzestny: Lucky Lucciano i tajemnice amerykańskiej mafii" - Paul Sherman

   Witam serdecznie :). Dziś biograficznie i w gangsterskich klimatach a to za sprawą książki "Ojciec Chrzestny: Lucky Lucciano i tajemnice amerykańskiej mafii", której autorem jest Paul Sherman.




 Książkę tą kupiłam w prezencie mojemu Lubemu, a już w trakcie czytania zachwalał ją tak bardzo, że gdy skończył i ja się skusiłam i zgarnęłam do "przełknięcia". On zachwycony "pochłonął" ją dosłownie w trzy dni. Mi niestety zajęło to znacznie więcej czasu przez dużą ilość nazwisk i dat, na które normalnie nie zwracam uwagi a tu było to koniecznie.

  Choć dość wolno, książkę czytało mi się przyjemnie. Bogate opisy przedstawiały świat jaki widział Salvatore Lucania, jego podróż z rodzinnej Sycylii do Nowego Jorku, życie w nowym kraju oraz drogę jaką przebył by z jednego z wielu sycylijskich chłopców stać się Lucky Lucciano - największym mafijnym bossem. 
  Jednak książka ta nie przedstawia tylko życia Lucciano, pokazuje także jak przez lata zmieniał się Nowy Jork, jakie transformacje przechodziły dzielnice miasta, jak powstawała ta ogromna tętniąca życiem metropolia, którą NY jest teraz. Odsłania przed czytelnikiem jak w trakcie tych lat wraz z miastem zmieniał się cały organ mafijny - ze zwykłych zbierających haracz oprychów stali się ludźmi rządzącymi miastem.
  Książka ta jest także pełna ciekawostek i tradycji o Sycylii, Włoszech i Stanach, pełna opisów przepysznej kuchni (głównie dań sycylijskich) i alkoholi  a także anegdot o ludziach świata przestępczego i nie tylko. Z niej dowiemy się jak wyglądały pierwsze mafie, skąd się wzięły oraz pierwsze instytucje do walki z nimi.

  Choć nadal nie przekonałam się do biografii to cieszę się, że przeczytałam tą książkę, jest prawdziwą kopalnią wiedzy o świecie przestępczym, Sycylii, Nowym Jorku, gospodarce i życiu ludzi w tamtych latach. Mogę szczerze polecić jej przeczytanie i z pewnością nie będzie to stratą czasu dla nikogo, kto po nią sięgnie.


Ocena książki: 8/10

Pozdrawiam serdecznie i zachęcam do lektury :)
Dagmara

Udostępnij ten post

4 komentarze :

  1. Niektórzy powiedzieliby dobrzy ludzie, inni mafia, ja mam podzielone odczucia. Wiem że Lucky nie był dobrym człowiekiem. Tą książkę więc polecam każdemu kto chcę zaznać dreszczyku emocji a nie ma ich w doczesnym życiu. Autorka bloga przedstawiła wam dzieło w taki sposób że tylko czytać. Zapraszam\ Chyba , że macie stracha ? ;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. To może być ciekawe :) Dość interesujące książki o mafii napisał też Roberto Saviano. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. W podobnym klimacie mogę Ci polecić:
    ,,Księgowy mafii" Escobara.
    Tylko, że bardzo trudno jest zdobyć tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
  4. Mafijne klimaty to bardziej gatunek mojego Błyska, nie mój, ale dziękuję za pozycje, jeśli trafię na te książki, z chęcią po nie sięgnę :)
    Dziękuję za komentarze i pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi bardzo miło jeśli zostawisz jakiś komentarz :)
Dziękuję za odwiedziny. Mam nadzieję, że zawitasz tu ponownie :)