Świetna gazetka dla początkujących ogrodników

Witam serdecznie :). Dziś chciałabym polecić gazetę "Kocham ogród", numer 2/2015.



  Gazeta ukazuje się co dwa miesiące i kosztuje tylko 2,30 zł a zawiera dużo porad i inspiracji dla osób rozpoczynających swoją przygodę z ogrodem.

Głównym tematem tego numeru jest "jak założyć ogród", z którego można dowiedzieć się jak najlepiej zaplanować nasz ogródek by być zadowolonym z efektu końcowego, od czego zacząć planowanie, o czym powinno się pamiętać oraz jak rozplanować wszystko "z głową". 
  Znajdziemy tu także wiele porad o tym jak założyć rabatę oraz ścieżki i schody.
  Dzięki tym artykułom spojrzałam na swoją działkę zupełnie innym okiem i zamiast kupować to co mi wpadnie w oko a później zastanawiać co z tym zrobić, zaczęłam rozważniej dobierać nowe rośliny, a także zmieniłam miejsce kilku posadzonych w ubiegłym roku bez myślenia, tworząc powoli pięknie zapowiadające się kąciki i rabaty.

  Spodobał mi się także obszerny artykuł "Jak zbudować tunel foliowy", w którym znajdziemy nie tylko różne rodzaje tuneli i inspektów, ale także informacje jak zbudować coś takiego w łatwy sposób. 

  W gazecie znajdziemy także świetny artykuł "Ekologia kontra chemia" w którym opisane zostały plusy i minusy ekologicznych metod zwalczania chorób i szkodników oraz chemicznych środków ochrony roślin.

    W numerze znajdziemy także:
- artykuł o narcyzach,
- porady o wiosennych pracach w ogrodzie,
- "Od rozsady do pomidora",
- "Hierarchia w warzywniku" czyli jak najlepiej rozplanować i siać warzywa by cieszyć się dobrymi plonami,
- rady jak zadbać o trawnik po zimie,
- kwiaty i zioła, które są prawdziwymi skarbami w kosmetyce 
- krótki wywiad z Marylą Rodowicz o jej ogrodniczych fascynacjach
- kilka przepisów na pyszne i wiosenne dania
- artykuł o jakże ważnym przesłaniu - "Ratujmy pszczoły"
- oraz kilka ciekawostek o europejskich warzywnikach

  Świetne artykuły pełne porad i inspiracji oraz niska cena sprawiają, że gazeta "Kocham ogród" jest strzałem w dziesiątkę głównie dla początkujących ogrodników, myślę jednak, że nawet wieloletni działkowcy znajdą tu coś dla siebie :)

  Polecam, a wszystkich, których przekonałam do zakupu tego numeru zapraszam z szybką wizytą do kiosków lub sklepowych stoisk z gazetami, gdyż następny numer ukaże się już 12 maja.

  Na koniec jak już jesteśmy przy temacie wiosny w ogrodzie pochwalę się odrobiną wiosny na mojej działce :)

Kwitnąca gałązka wiśni

Biały narcyz z tulipanami w tle


Oraz najszczęśliwszy na działce Tobi :)

Pozdrawiam :)
Dagmara

Udostępnij ten post

1 komentarz :

  1. Nie czytuję tej gazetki mimo, że coś tam mam wspólnego z kwiatami. Natomiast cieszę się, że zainspirowała Cię ona do większego planowania swojej działki,gdyż wiem jak bardzo kochasz się tym zajmować, oraz jak lubisz kwiaty i ogólnie przyrodę. Skoro autorka poleca tę gazetkę to zapewne jest dobra :-) Poza tym fajne fotki szczególnie Tobiego, słodki psiak :-)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi bardzo miło jeśli zostawisz jakiś komentarz :)
Dziękuję za odwiedziny. Mam nadzieję, że zawitasz tu ponownie :)